1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615016 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2235872

Sv: Apropå nånting...
Inte för att leka någon Nostradamus men det här såg man på långa vägar när 60% av laget består av hockeyallsvenska spelare. Tycker det är naivt att tro att de ska ta det där omtalande steget. Skillnaden mellan HA och SHL är enorm, såg det redan förra säsongen när jag glodde lite i brist på HA-matcher.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
thorwald: handlar väl lite om att anpassa spelet efter materialet också även om man kanske skulle vilja spela på ett annat sätt. Mer fokus på det defensiva och gå fram i rätt lägen, få motståndare att ta så dåliga avslut som möjligt och kontra när man har chansen, spelar lite väl naivt med detta material för närvarande tyvärr.

Sv: Apropå nånting...
thorwald: Nubben har byggt ett för dåligt lag igen. Hoppas dom håller ner siffrorna.

Sv: Apropå nånting...
Återigen vi har 3-4 spelare som bara står i slottet och tittar puck. Var är backcheckingen?

Sv: Apropå nånting...
Vilket bra backpar…

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7:e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...