Kulltorp: Nej det tragiska är ju att man tidigt skrev att det syns på truppbyggetNubben byggt att han missbedömt SHL(forwards framförallt), att det faktiskt är rätt stor skillnad på kvaliten i SHL sen förra sejouren. Detta lagbygge hade kanske klarat sig från kval 18/19 men med alla lag som satsat denna säsong med alla hemvändare etc. Nu har ju även Nubben själv bekrärftat exakt det, att han missbedömt SHL. Frågan är då, har Nubben det som krävs för den moderna hockeyn när det är flera nivåer upp från HA?
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
Detta lagbygge hade kanske klarat sig från kval 18/19 men med alla lag som satsat denna säsong med alla hemvändare etc. Nu har ju även Nubben själv bekrärftat exakt det, att han missbedömt SHL. Frågan är då, har Nubben det som krävs för den moderna hockeyn när det är flera nivåer upp från HA?