mike66: Vi vet inte vad riktig ångest är? Huvva, vårt namn är Lule Hockeyångest Förening, och ångest i norrbotten stavas pölsa. Läs bara, men ta först fram näsdukar i flaggformat.
Vi har mött Pölsan i slutspel fyra gånger.
1989, då vi i semifinal vann första, för att därefter förlora med 2-1 i matcher.
1993, då vi i vår första SM-final tog ledningen med 2-0 i matcher, för att sedan förlora med 2-3.
1996, då vi i semifinal enkelt tog ledningen med 2-0 i matcher, men sedan efter en hel del otur förlorade tre raka förlängningar.
1999, då Pölsan efter en otroligt jämn semifinal, i förlängning i den femte och avgörande matchen?ja, du förstår.
Du ser hur bra vi är? På att förlora. Så fort ni trixar in ett oväntat mål kommer vi att ge upp, för inom oss kommer det att dunka ?Minns Pölsan!?
Smörgåsen : Littles läge är väl lite som att sent bli påtvingad att hosta en påkostad nyårsmiddag när alla butiker förutom bensinmacken har stängt. Och när han åker till macken så visar det sig att han inte är ensam om att vara ... | Läs mer
Vi har mött Pölsan i slutspel fyra gånger.
1989, då vi i semifinal vann första, för att därefter förlora med 2-1 i matcher.
1993, då vi i vår första SM-final tog ledningen med 2-0 i matcher, för att sedan förlora med 2-3.
1996, då vi i semifinal enkelt tog ledningen med 2-0 i matcher, men sedan efter en hel del otur förlorade tre raka förlängningar.
1999, då Pölsan efter en otroligt jämn semifinal, i förlängning i den femte och avgörande matchen?ja, du förstår.
Du ser hur bra vi är? På att förlora. Så fort ni trixar in ett oväntat mål kommer vi att ge upp, för inom oss kommer det att dunka ?Minns Pölsan!?