+ 2
Inlägg: 2257390
Svarskommentarer
Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Propagandus: Ja, psalmen är ett sömnpiller utan dess like. Tror han ville skapa nåt liknande You never walk alone men missade målet rejält. Inget snack om att Lars Bygden är en duktig artist men finstämd djup sakral sång ger liksom ingen extra energi över huvud taget. Sen förknippas den som många säger alldeles för mycket med det misslyckade kvalet. Giffarna har ju också ett sömnpiller till ingångslåt. Inget ont om The Confusions som skrivit den eller Lars Bygden som gjorde psalmen, jätteduktiga artister i sina genres men sättet de gör sin musik på är inte adrenalinhöjande och stämningshöjande för ett hockeylag som strax ska kriga om poängen och en hockeypublik som ska bevittna det hela.
+ 5
Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Propagandus: varför inte köra Eilerts "vi gjorde mål igen", så kan alla sjunga med...
+ 2
Texten är det inget fel på enligt mig, men associationer hoppar långt bort från hockey i Medelpad och snarare till någon kristen amerikansk kyrka och allt blir bara fel.