1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615014 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2283188

Sv: Apropå nånting...
Icingpucken: Ja det där låter verkligen illavarslande. Skall vi på sikt vara med och slåss så måste ungdomslagen bli attraktiva. Framförallt så måste de känna att spel i Timrås A lag är möjligt och en morot. Vi kommer behöva kunna bygga viss stomme av "billiga" egna lovande talanger.

Nu har väl denna säsong inte gjort det möjligt att kunna matcha in juniorer med tanke på hur prekärt läget varit hela säsongen. Å andra sidan kan man kolla in DIF där Jonathan Lekkerimäki kommit in och färgat ordentligt.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Å andra sidan så har Djurgården en skadelista som vi inte varit i närheten av och Lekkerimäki är ett namn för topp 10 i draften i sommar, någon sådan talang är vi inte i närheten av heller.

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...