DenRöda: Importer tjänar mer där, Deras liga har bättre publiksnitt än i SHL, 1000 mer i snitt tror jag det var.
Hittade: " I Schweiz finns ingen 51%-regel så de flesta klubbar har en eller flera starka ägare som investerar stora summor i sporten. Men det finns också ett mycket stort publikintresse i landet och man hade ifjol över 1 000 åskådare mer i snitt per match än SHL."
Synct: ja det är fan sant! Dom satsar stenhårt där nu senaste åren. Kul för dom, tråkigt för oss. Samma med tyska ligan också förutom 51%-regeln?. Också hög publiksiffra.
Smörgåsen : Littles läge är väl lite som att sent bli påtvingad att hosta en påkostad nyårsmiddag när alla butiker förutom bensinmacken har stängt. Och när han åker till macken så visar det sig att han inte är ensam om att vara ... | Läs mer
Hittade:
" I Schweiz finns ingen 51%-regel så de flesta klubbar har en eller flera starka ägare som investerar stora summor i sporten. Men det finns också ett mycket stort publikintresse i landet och man hade ifjol över 1 000 åskådare mer i snitt per match än SHL."