SnabelA: mutor är väl lite drastiskt men visst, det är otroligt mycket pengar på spel, det blir bättre resor för storlagen i söder om HV går upp. Ur SHL’s perspektiv finns det väl bara fördelar med att HV går upp så isen lutar lite i deras favör i matcherna hela tiden.
När man ser det här så undrar jag om det inte är lika bra att stänga ligan iallafall. Är det lönt för klubbar som löven, Modo, Västerås osv. att satsa för att gå upp när man sannolikt får möta en storklubb i finalen som får alla fördelar?
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7:e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...
När man ser det här så undrar jag om det inte är lika bra att stänga ligan iallafall. Är det lönt för klubbar som löven, Modo, Västerås osv. att satsa för att gå upp när man sannolikt får möta en storklubb i finalen som får alla fördelar?