1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614996 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 23496

Sv: Vem är orolig?
Ett förslag, sätt rubriken "Resebrev" på matchreferatet. För det är ju vad texten handlar om.

Läser om Globens glesbefolkade läktare. Kontraster till Åvallas uterink i Ystad, som lokaltidningen har en blänkare om idag. Där står ungarna med armarna hängande över sargkanten. Gubbarna har hatt på sig, så de kände sig säkert trygga ifall en puck kommer emot dem. På 50-talet, när isbanan var ny och skulle marknadsföras, var minsann Djurgårdens hockeygrabbar det stora dragplåstret.

25-årsminne i år av isbanans nedläggning (och flytt till Åmål). Grannarna motsatte sig tydligen att isbanan skulle byggas in med väggar och tak. Ystad fick där intill sin efterlängtade biblioteksparkering, vilken kulturgärning. Och ungdomarna fick ägna sig åt handboll istället. Framtidsvision för oss - nej, jag tänkte väl det.

Sv: Silly Season 2026-27
Niklas Edin: nu när du ändå är här! Först och främst, kanonbra det alla ni gör just nu och framtidsvisionerna! Man älskar drivet som byggs på hela tiden.

Nu till den tråkiga punkten. Som blir ganska komisk med tanke på hur mycket ... | Läs mer