1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614996 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 23515

Sv: Vem är orolig?
Visst, matchreferatet innehåller två delar det man snarare kan kalla en miljöbeskrivning av självaste essensen av hockeykultur i huvudstaden samt en kortare mer eller mindre Timråögd beskrivning av matchen och skeendet där kan man ana.
Tänkte ändå passa på att påpeka att atmosfären i Globen har denna distanserade, loja jargong över sig. Det är tyvärr fakta. Folk som inte är beredda på detta kan få en smärre chock vid besök där. Det är synd om sporten i landet när nationalarenan inte förmår mer.
Hockeykulturen bedrivs på många engagerade nivåer och i många olika slags arenor/rinkar i Stockholm. Hjärtat bultar säkerligen lika starkt hos en engagerad Djurgårdare/ AIKare eller Timråit.
Sanningen som beskrivits i media att hockey är mer angelägen sport utanför Stockholm är sann. Publiksnitten i globen sjunker har jag hört.
Ta en stad med Stockholms storlek, det borde gå att sälja mer än bara vid slutspel då säkert atmosfären och temperaturen höjs några grader.
Torontos Maple Leaf Garden såldes ut i princip varje match från 1947 tills den gick i pension nyligen vid 68års ålder.
Det är imponerande fakta och en temperaturgivare på en enorm hockeykultur. Vi pratar om c:a 16 000 platser per match sedan 1947!
För övrigt trevligt med fler supportrar från andra lag som vill och kan föra en vettig dialog..
Älska Timrå IK!!

Sv: Silly Season 2026-27
Niklas Edin: nu när du ändå är här! Först och främst, kanonbra det alla ni gör just nu och framtidsvisionerna! Man älskar drivet som byggs på hela tiden.

Nu till den tråkiga punkten. Som blir ganska komisk med tanke på hur mycket ... | Läs mer