1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614984 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2355153

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: När Loob spelade i NHL var det i princip omöjligt att se matcherna i Sverige. Har inte ens nåt minne av att Sportnytt visade klipp därifrån. Så det är väldigt få svenskar som kan ha nåt minne av honom från NHL. Om man inte åkte över eller bodde där.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
hubbenorlen: Nu är jag en gammal gubbafan på 54, men jag minns då Sportspegeln hade ett reportage om Lill Pröjsarn och Anders Hedberg dominans i New York Rangers..och nåt reportage om Kenta Nilsson i Calgary Flames då han gjorde över 100 mål. Men det är nog det enda också🤔

Sv: Apropå nånting...
hubbenorlen: Exakt. Jag minns vagt att jag sett notiser om fina siffror i NHL för Loob men det är som fantastisk elitseriespelare jag minns honom. Hur som, när vi räknar upp den yppersta svensktoppen i NHL så tänker iaf inte jag automatiskt på Loob. Då menar jag verkligen den yppersta. Foppa, Sundin, Henke Lundqvist, Salming, Lidas och kanske Z:a. Säkert några till men inte Loob. Han får placeras i segmentet under.

Grejen är att jag tror att Jonte skulle kunna ha redskapen för den absoluta toppen men att det mentala tar honom på andra vägar. Det kan ligga nåt i Modoiternas raljerande om mammas bullar och det kan bli vår stora lycka. Spelar Jonte med Timrå i höst vore det en finfin affärsidé att sälja mamma Dahléns bullar till kaffet i periodpauserna

Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer