1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614704 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2355870

Sv: Apropå nånting...
hubbenorlen: Bara det bevisar min tes, det är ett så intetsägande lag varje år så man glömmer två finalplatser. Alltid dyrt lag, alltid namnstarkt lag. Varje gång Timrå möter LHC lastar jag in pengar på Timrå.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Dr.Krykov: Gillar inte alls Linköping, men tycker det är historielöst att beskriva dem på det sätt du gör. De var under en väldigt lång period en av Sveriges största och mest framgångsrika klubbar. En av ”de fem stora”, som styrde svensk hockey under flera år med överlägsna resurser och genomgående bra resultat. Deras förstakedja med Hlavac, Hlinka och Johansson var en av Elitseriens absolut bästa under många år.
Med det sagt tycker jag väldigt illa om Linköping. Men jag har definitivt inte glömt bort hur bra de faktiskt var, för inte så länge sen.

Sv: Silly Season 2026-27
Dexter : m0d0fansen är precis som Sundsvall Hockeys dito. Säsongen oavsett tabellposition är en succé, bara ni kommer före Timrå.