+ 1
Inlägg: 2385912
Svarskommentarer
Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-10-06
Labban: Precis, känns som att offensiven blir superlidande, lite som att man har i baktanken hela tiden att jobba hem stenhårt NÄR vi tappar puck istället för att faktiskt skapa något när man är i anfallszon, livrädd att tappa puck och åka på en kontring. Jonte är oftast först hem bland forwards nu och jobbar STENHÅRT hem och backcheckar, man börjar undra om offensiven får lida alldeles för mycket på grund av det tänket, han ska vara vårat största hot offensivt och tänka attack så fort han är i anfallszon. Ja det är väl en jävligt svår balansgång, speciellt när backsidan ser ut som den gör. Just så känner jag för Jonte nu iaf, att han verkligen vill göra rätt istället för att spela sitt spel och vara producerande spelaren han ska vara.
Jag tar bara Jonte som exempel, jag hänger inte ut han specifikt, det är bara så jag känner att det ser ut i offensiven för att vi inte skapar något.
Jag tar bara Jonte som exempel, jag hänger inte ut han specifikt, det är bara så jag känner att det ser ut i offensiven för att vi inte skapar något.
+ 3
Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-10-06
Det handlar om att göra sig spelbar också. Vågar man ligga nära där pucken befinner sig gör man sig spelbar. Det är ofta våra forwards inte har några alternativ när det är fem pers i motståndarlaget som försöker ta pucken av denne. Det går inte bara åka runt och glida, man måste aktivt delta i spelet.
+ 1
Vi skulle behöva spela mycket mer samlat och åka mer skridskor för att få någon ändring på spelet. Och bara långpassningar om det är bra lägen till det, inte på rutin.