1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614992 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2403178

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-11-03
Tom Topp: Absolut. Man vinner inte med 3-0 om man gör massa fel. Men självklart vet de flesta med sig att resultatet 3-0 som stod sig efter deras vadå, 11 skott (?) är en parodi i parodin. 1-0 är inte mycket att säga om men både 2-0 och 3-0 är ju två mål som gör denna sport fantastisk men också fruktansvärd.

Tycker det är väldigt mycket som inte funkar optimalt från Timrås håll ikväll (och även det vi såg frukten av i sista mot LHC). Men det är lite väl att det ska straffas så här hårt (våra missade lägen, deras 2 sista flippermål, målis som breakdancar bort puckar man bara ska trycka dit osv).

Något jag kommer verkligen ge Växjö, är att de läste sönder vårt totalt uddlösa PP-spel. För i helvete vad kasst det är ibland, val av spelare i kombo med positionerna de spelar på måste verkligen revideras omgående.

Svarskommentarer

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-11-03
{9908}: Måste nämna att Joonas är inne på både andra och tredje målet, insatsen är inte i klass med vad Ante önskar. Bevisades ju i sändningen med taktiktavlan efter 0 - 2.

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-11-03
Kedjorna bör komponeras om. Pääjärvi ska inte skjuta 3 skott på 4 matcher med 12 minuter per match, då är det något galet i det bygget. Låt de heta spelarna spela och sätt de mindre heta på vilobänken ett tag. Pääjärvi är ruggit bra när han får förtroende, samma med Walli.

Sv: Silly Season 2026-27
Niklas Edin: nu när du ändå är här! Först och främst, kanonbra det alla ni gör just nu och framtidsvisionerna! Man älskar drivet som byggs på hela tiden.

Nu till den tråkiga punkten. Som blir ganska komisk med tanke på hur mycket ... | Läs mer