{9908}: En anledning kan vara att utländska spelare och ledare oftast tar all ersättning som lön och beskattas därefter
Svenska spelare / ledare tar ofta stor del som pension och då beskattas den inte förrän vid uttag. Vet spelare som när de var aktiva tog ut mer än lika mycket i pension som i lön, de tyckte det blev för mycket skatt om de tog det i lön. 150/ månad klarade de sig på och sen var det lika mycket som sattes på kapitalförsäkring för senare uttag
Pucken: Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer
Svenska spelare / ledare tar ofta stor del som pension och då beskattas den inte förrän vid uttag.
Vet spelare som när de var aktiva tog ut mer än lika mycket i pension som i lön, de tyckte det blev för mycket skatt om de tog det i lön.
150/ månad klarade de sig på och sen var det lika mycket som sattes på kapitalförsäkring för senare uttag