1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614979 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2414684

Sv: Apropå nånting...
Läser artikeln om Fagervalls tid i djurgården, och sedermera skilsmässa. Står rätt mycket om matcherna mot oss, och kvalet som de förlorade.

Vill bara plantera ett frö hos er, som också dök upp hos mig när jag läste detta och minnena väcktes till liv. Tänk om vi INTE kvalar i år. Tänk om vi för första gången på 5 säsonger slipper allt som är helvetet med kval mellan SHL och HA? Ingen existensångest, inga långa veckor av dålig sömn, dåligt humör, magont, avsaknad av glädje.
Det kanske blir någon annan form av spännande elimineringsmatcher, men tänk bara ifall det inte är dessa fruktansvärda alltstårpåspel-matcher. Där en vinst innebär ett frenetiskt värvande för att laget uppenbarligen inte har funkat, och förlust innebär bortamatcher i Tingsryd.

Vad otroligt mycket jag har att tacka varenda individ som potentiellt gör att Timrå slipper ovanstående. De senaste åren har faktiskt varit fruktansvärda.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
{9908}: man lär väl tvingas att skilja sig från frugan eller bränna upp bilen så man får må skit ändå tänker jag.

Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer