-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...
+ 10
- Silly Season 2026-27 (5171)
- Apropå nånting... (188106)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Sedan så har vissa inte tagit till sig fakta angående Derouvilles bakgrund, har man inte gjort det och fortsätter hävda med en dåres envishet att han är en fransman som spelat i skotska ligan eller liknande, så är man bortom all hjälp...
Vad som sedan händer med laget får vi vänta och se, men jag tänker inte spekulera i syndabockar just nu. Jag tror man löser det på det bästa sättet utifrån de fakta som omger beslutet. Detta oavsett vad alla coacher på gb har identifierat som problem. Någon kommer att få rätt, någon fel i sin bedömning, andra kommer att tjata om att de har rätt hela säsongen oavsett hur det går. Det är svårt att få alla coacher på gb nöjda. Nej det är inte svårt -det är omöjligt! (faktiskt lite av charmen med gb trots allt!)
Nåja, vi får hoppas det bästa för laget och ladda vi också under upehållet så vi kan fortsätta stödja laget med kraft.
Kul är det däremot för Ed Ward som blivit uttagen av Wayne Fleming att spela för team Canada i SHG.