1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614977 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2442744

Sv: Apropå nånting...
Meduza: Nä Timrå spelar i uppförsbacke hemma.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Tårtan: Verkligen. Inte bara med utvisningar. Kolla på vårt PP tex. Vi ligger trea i hela ligan med 25.88%, men på hemmaplan så har vi bara 17%. Undra vad det beror på, försöker vi spela "snyggare" hemma för att bjuda publiken på fina mål eller vad är grejjen där? Tycker vi tar många konstiga beslut. Ett exempel är när vi dumpar in pucken i zon men vi har ingen som kommer med fart och kan vara först på den, eller så lägger vi den direkt till backen som står runt målet, det är ju lite hål i huvudet. Vissa gånger kommer vi ju knappt ens in i zon. Våran stora svaghet i just PP är när lag som FBK har en aggresiv box och när dom står upp i mittzon. Känns som att vi måste få bukt på det, får vi det så kommer många knutar att lösas gällande hemmaspelet.

Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer