1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614886 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2467906

Sv: Apropå nånting...
{9908}: Dom har ju redan gjort det, egentligen vid flera tillfällen. Första gången (tidigt -70-tal) dribblar man lite med namnbyten (Örebro SK/Örebro IK). Då var anledningen ett misslyckat avancemang i det dåvarande seriesystemet. Dribblandet fortsatte dock, men den här gången med pengar. Detta orsakat av flera, som tur var, misslyckade försök att återta en plats i Elitserien under hela -80-talet.

1990 vet jag inte vad som hade hänt, men klubben bytte alla gånger namn till "flashiga" HC Örebro 90. Konkade gjorde man på riktigt 1999, efter ä n n u en lång period av misskötsel av ekonomin. Ännu ett namnbyte följde, till nuvarande Örebro HK.

Allt som allt en pissigt skött plastförening som aldrig lärt sig torka sig själv i röven som det känns. I vilket fall inte tillräckligt torrt.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Världshistoriens fulaste logga dessutom. Extremt frånstötande

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Hette dom inte Vipers en tid oxå 🤔 en giftkobra som logga.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Littles läge är väl lite som att sent bli påtvingad att hosta en påkostad nyårsmiddag när alla butiker förutom bensinmacken har stängt. Och när han åker till macken så visar det sig att han inte är ensam om att vara ... | Läs mer