Manderville: Fast SHL/Cmore är inte intresserad av nån Buster-tidnings-succé heller, dom vill ha ett välregisserat slutspel som dom tjänar massor av pengar på. Fatta vad mycket pengar dom skulle förlora om ett lag som Timrå eller Oskarshamn skulle gå till final?
Nu får dom de ”största” klubbarna vidare i slutspelet och alla är glada. Inte för att ta något från Örebro men att dom har en klar domarfördel, det följer manus till punkt och pricka. SHL är en vinstdrivande affärsverksamhet.
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7:e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...
Nu får dom de ”största” klubbarna vidare i slutspelet och alla är glada. Inte för att ta något från Örebro men att dom har en klar domarfördel, det följer manus till punkt och pricka. SHL är en vinstdrivande affärsverksamhet.