Sputnik: Nybro VIKINGS.... Har vi ett nytt lag med med bra supporterkultur ala Lakers från söder på gång nu?
Inlägg: 2529224
Svarskommentarer
Sv: Apropå nånting...
BlackBay: Grundade 1946. Man hade sin storhetstid under -60- och -70-talen. Man var faktiskt uppe i Division 1 (högsta serien innan Elitserien kom till 1975) där man gjorde två säsonger, 1968-70. Första gången klarade man sig kvar utan kvalspel, men andra gången åkte man ur.
Spel I Hockeyallsvenskan 2002-2009.
Hockeykultur har man svart bälte i, utan minsta tvekan.
Spel I Hockeyallsvenskan 2002-2009.
Hockeykultur har man svart bälte i, utan minsta tvekan.
+ 7
Sv: Apropå nånting...
BlackBay:
Tänker mer på Nybro som en klassiker från förr. Minns från min ungdom att de spenderade många år i näst högsta serien. Rena antitesen gentemot Lakers med andra ord, tillägget Vikings till trots.
Tänker mer på Nybro som en klassiker från förr. Minns från min ungdom att de spenderade många år i näst högsta serien. Rena antitesen gentemot Lakers med andra ord, tillägget Vikings till trots.
+ 3
