1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614990 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2537837

Sv: Silly Season 2023-2024
mikenomad: Walli spelade inte mestadels tredjekedjan i Timrå. Han spelade mest i fjärdekedjan och jag förstår inte varför så många supportrar här inne har fått för sig något annat.

Walli hade näst minst istid av våra ordinarie forwards (11:35). Bara Boyce spelade mindre än Walli. Så Wallis plats i hierarkin i Timrå var i princip så låg den kunde vara. Hans lön var också i nedre delen av laget. Och trots sin speltid och kedjekamrater lyckades han ändå göra 9 mål och hamnade på femteplats i interna målligan. Med tanke på det så är det inte så konstigt att han vill ha en högre plats i hierarkin och mer lön.

Men att Walli skulle vara ute efter topp6-roll och topp6-lön känns som oseriösa spekulationer. Med tanke på att han var fjärdekedjaspelare i Timrå så hoppades han nog snarare på mer speltid och en plats i tredjekedjan med en lön som motsvarar det. Har svårt att se att modo skulle gett honom topp6-lön och topp6-roll, men om det är det som är fallet så är det modos problem.

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 2023-2024
John Cena: on top, och Ante spelade sällan de heta spelarna utan spelade hela tiden samma och är nog därför han sökte sig bort!

Sv: Silly Season 2023-2024
John Cena: Ok, jag gjorde inte faktakollen

Sv: Silly Season 2026-27
Niklas Edin: nu när du ändå är här! Först och främst, kanonbra det alla ni gör just nu och framtidsvisionerna! Man älskar drivet som byggs på hela tiden.

Nu till den tråkiga punkten. Som blir ganska komisk med tanke på hur mycket ... | Läs mer