{9908}: ” Lyckas man hitta rätt med en stabil förstamålvakt och tre forwards av yttersta SHL-klass så kan Modo segla upp och slåss om slutspel.”
Har lite svårt att finna ord när jag läser den där analysen 😅. Men en någorlunda balanserad fråga som jag ändå ställer är: var ska man få tag på tre forwards av yttersta SHL-klass? Alltså då snackar vi Lander-nivå, vi snackar Karlqvist-nivå, vi snackar Suomela-nivå. Den typen av spelare snubblar man inte över varje dag, speciellt inte i form av sista minuten-värvningar mitt i sommaren.
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...
Har lite svårt att finna ord när jag läser den där analysen 😅. Men en någorlunda balanserad fråga som jag ändå ställer är: var ska man få tag på tre forwards av yttersta SHL-klass? Alltså då snackar vi Lander-nivå, vi snackar Karlqvist-nivå, vi snackar Suomela-nivå. Den typen av spelare snubblar man inte över varje dag, speciellt inte i form av sista minuten-värvningar mitt i sommaren.