1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615014 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2543763

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Återgå till två serier, norr och söder. Med slutspel och nedflyttningsserier från och med mars! Mera derbyn, roligare matcher och kortare resor!

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Om vi vill urvattna derbyn kan vi göra så. Och sänka kvalitén på ligan, för då måste man ju ta upp hockeyettanlag för att få det att funka i Norrland.

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: 16 lag vore idealiskt. De åtta bästa lagen till slutspel/kvartsfinaler. De åtta sämsta har helt enkelt spelat klart. Inget konstigt alls i NHL, det är bara här i Sverige som det klagas hejvilt från lag som helt enkelt inte är bra nog.
Och sen har vi ju det här med garantin till upp- och nedflyttning. Här får väl de två sämst placerade lagen göra upp, precis som idag.

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Fler ”derbyn” kommer urvattna allt. Det måste väl folk ändå förstå?

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: låter som ett intressant upplägg.

Lite komiskt att det börjar tryckas på om förändring när supergiganterna Dif och Bif håller till i HA.

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...