1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614988 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2548156

Sv: Apropå nånting...
roger_sundsvall: Meddelande till m0doliderna: Bendover...

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Saxat från ST: Om föreningen skulle öka 20 miljoner till i omsättning – och landa på 130 miljoner – kommer licensnämndens krav då vara att de ska ha 10,4 miljoner i eget kapital. Vilket innebär att Timrå IK kommande säsong måste gå med minst fyra miljoner i plus.

Vi klarade elitlicensen med 400k marginal. Och det enbart med hjälp av bokföringsmässiga trollkonster. Tror det kommer bli tufft framöver men det gäller nog de flesta klubbar. Inget trevligt att läsa för förväntningar på ev nyförvärv under säsongen kommer kräva att vi gör oss av med en eller några etablerade spelare. Tror vi kan vinka adjö till spets.

Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer