Sputnik: Modo har ju faktiskt ett gyllene läge (tyvärr) att klara sig kvar utan kval. Malmös trupp ser ganska svag ut. Wernblom som 2a center?!? Linköping med nedåtgående trend, tjafs mellan klubb och supportrar och skador på nyckelspelare som förmodligen inte är med när säsongen startar. Vilket för LHC är livsviktigt att hänga med i början.
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7:e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...