1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615014 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2563780

Sv: Apropå nånting...
{5647}: Hmmm kan det inte vara så att NHL samt SHL har jämnare ligor än de övriga sporter du jämför med? Lönetak i NHL för att få lag jämnlika osv.

Lixom Manchester city mot norwich är som Timrå mot Sundsvall hockey ungefär

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Spanskaryttarn:
"
Hmmm kan det inte vara så att NHL samt SHL har jämnare ligor än de övriga sporter du jämför med? Lönetak i NHL för att få lag jämnlika osv.
"

Jo, det ser du lätt eftersom NCAA-ligorna har lägst procenttal. Där möts lag med blivande superstjärnor mot blivande division 3-spelare, om en ska överdriva lite för dramatisk effekt.

Det intressanta här är att det finns en YouTube-video på temat som jag förvånas över att den inte delats ännu. Ytterligare en faktor i utfallet är om sporten kräver att den som vinner måste vinna själv eller om det räcker att spela ut tiden.

Sv: Apropå nånting...
Spanskaryttarn: Du är den första med en relevant invändning. Ja, kanske SHL är mer ojämn än NHL.

Nu är det 41% mot 25%, så det förklarar verkligen inte allt. Det är dock ett mycket vettigt svar från dig

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...