1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615012 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2567944

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Det vore såklart toppen om Timrå hej vore en låt som funkar som en supporterhymn. Problemet är att den inte är det. Främst för att fraseringen innehåller för många pauser, har för korta fraser och att tempot är för långsamt, vilket gör att klackens sång inte blir ihållande. Hymner behöver långa toner och/eller staccatofrasering för att skapa tryck.
Mot alla odds gör klacken ändå ett jävligt bra jobb med den.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
hubbenorlen: Ja det var en bra sammanfattning. För som sagt, jag tycker inte heller den är optimal. Men det behövs nåt som alla lätt kan sjunga med i utan att behöva backas upp av nåt som helst förinspelat. Och f.n vet jag bara av den

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...