Bee: Beskedet från Ante är tydligt: DHL-kedjan splittras alltså inte. Jag hoppas att beslutet är det rätta. Däremot så skulle jag vilja se en omkastning i andra formationer. Hartmann var en frisk fläkt igår och Lundin har i mina ögon vuxit in i rollen som en bra SHL-center. De producerade igår och jag tror att det finns mer att hämta där.
Dock skulle jag gärna se att man bytte plats på Mieho och Oliver Johansson. Oliver Johansson såg pigg ut igår och har offensiva kvalitéer, som ännu inte blommat ut. Tror att han skulle vara ett bättre komplement till Hartmann/Lundin än Mieho, som i mina ögon inte är mer än en brunkare som i bästa fall kan gå in och döda lite tid.
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7:e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...