+ 11
Inlägg: 2570748
Svarskommentarer
Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Rip Kirby: Modo i lördags var som vi 21/22. Hela säsongen kände vi att vi var med men inte riktigt där. Sura förluster där känslan var att vi många ggr var spelmässigt bättre. Minns som exempel särskilt en bortamatch mot Frölunda tidigt in i den 12 matcher långa förluststreaken. Kanske t.om den första i den förluststreaken? 🤔
Nåväl, vi hade ledningen iaf och spelade till synes bra hockey. Men uppenbarligen inte tillräckligt effektiv för SHL och när vi inte fick utdelning kunde ett mediokert men betydligt tyngre Frölunda vinna matchen. Mkt symptomatiskt för en nykomling med tunn och oerfaren trupp.
Modos rimligaste hopp är fortfarande att vinna en bäst av 7 mot bottenkonkurrenten
Nåväl, vi hade ledningen iaf och spelade till synes bra hockey. Men uppenbarligen inte tillräckligt effektiv för SHL och när vi inte fick utdelning kunde ett mediokert men betydligt tyngre Frölunda vinna matchen. Mkt symptomatiskt för en nykomling med tunn och oerfaren trupp.
Modos rimligaste hopp är fortfarande att vinna en bäst av 7 mot bottenkonkurrenten
+ 8
Samma sak vid Lundins matchavgörande 3-2 där tyngden vid sargen återigen blir avgörande. Lundin utnyttjar ett fint läge som han gör det bästa av.