Jahopp. Från en första lite underhållande period, så skruvar Växjö upp sin underhållningsdödande hockey. Vid första reflektion att ”helvete vilken tråkig jävla period” så upptäcker man att de har lyckats vända. Ingen större press, inga jättelägen åt något håll. Snarkhockey och vips 2-1. Vet inte exakt hur de gör detta patenterade move, men såklart effektivt för att visa innebandypubliken hur man vinner matcher.
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7:e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...