1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614727 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2578865

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Fruns släkt är Sötäjlare och Sportklubbsfans sedan Waltins, Stisse Johansson, Glenna Johanssons tid. Historiskt och hockeykulturmässigt finns många likheter med Timrå förutom att dom har några mästarbälten way back.
Vi har ju ofta kvalseriespelat mot dom i ~50 års tid.
Nu när det gått jäkligt tungt för dom i över 10 år så har dom ändå en supporterbas som stöttar med förhållandevis okej publiksiffror, insamligar med mera så jag har också respekt för SSK.
Ja...sedan är det aldrig fel med en kopp kaffe och en kringla :-)

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
sargad: 8-0 mot SSK i Allsvenskan 1983, inför 8000 (okej, "bara" 7856, men alla fattar grejen ändå🫵😉) helgalna fans, mig inräknad. Det var ngt fucking extra det!!

Sv: Silly Season 2026-27
Dexter : m0d0fansen är precis som Sundsvall Hockeys dito. Säsongen oavsett tabellposition är en succé, bara ni kommer före Timrå.