1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614704 inlägg · 6214 ämnen

Följande fel har inträffat:

Inlägget finns inte

Inlägg: 2578971

Sv: Apropå nånting...
Greven: Och det är inte konstigt att det blir så någon gång. Men nu är det varje match, flera gånger och av en spelare som utan tvivel är mest rutinerad när man tittar på CV’t.
C - SHL, AHL, U18,U20, senior landslaget
A - KHL, NL

Och som du säger, de offensiva misstagen sätter oss gång efter annan i skiten defensivt. Jag känner det är lite back to basics som gäller för Dahlén och Lander. Vårda pucken, slå enkla pass, skjut inte i alla dåliga lägen, jobba hem, ta närkamper, åk skridskor, var jobbig.

Om det fungerar kan de slå pass bakom ryggen sen!

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Patrick Polly: Dom bör sluta coachas i offensiva situationer helt en kortare period, ha mind set som en fjärdekedja: Håll 0-0 och lämna över till nästa kedja i offensiv zon/med puckinnehav. Att släppa in dom i avgörande lägen i nuvarande form tror jag är en björntjänst för alla inblandade.
Självklart ska dom på sikt spela avgörande offensiva situationer men kanske inte just nu.

Sv: Apropå nånting...
Patrick Polly: great minds think a like... men även du och jag märker jag 😉
Back to basics, jobba hårt och förhoppningsvis vänder det.

Snacka om att Wedda vore ett välkommet tillskott... anytime now mannen, anytime

Sv: Silly Season 2026-27
Dexter : m0d0fansen är precis som Sundsvall Hockeys dito. Säsongen oavsett tabellposition är en succé, bara ni kommer före Timrå.