1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614714 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2596602

Sv: Apropå nånting...
Tallnäs: Yes det har tagits upp i boken redan. Tilläggas utöver lönen så tillkommer bil och boende, så det är inte så "billigt" som det låter. Speciellt inte med våran börs.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: 70000 € netto till spelaren är drygt det dubbla i kostnad för klubben

Krävs troligen en bruttolön lågt räknat (beroende på skattesats) på 100000 €

Till det kommer sociala avgifter på 31,42%

Sen övriga saker som nämnts , boende och bil.
Möjligen pension och semesterlön också beroende på hur avtalet är skrivet

Sv: Silly Season 2026-27
Dexter : m0d0fansen är precis som Sundsvall Hockeys dito. Säsongen oavsett tabellposition är en succé, bara ni kommer före Timrå.