1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614896 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2631933

Sv: Apropå nånting...
Rico01: SHL är väl bättre än Liiga? Inget emot finnar, men ska de verkligen stå i SHL-bås och leta lirare på kontoret? Hur många svenskar släpper de in till sina bås och kontor i Liiga?

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Costanza: Liigaklubbarna har lite av ett annat spelsystem mot vad SHL och HA har.
SHL till exempel är klart överlägsen Liiga, där defensiv, anfall, fart, teknik och målvaktspel är några snäpp över.

HA och Liiga påminner extremt mycket om varandra ändå, där det är mer chanshockey bara det att Liiga har lite mer fokus på defensiv och taktik.

Topp 10 ligor i världen just nu enligt mig själv.(vet att det finns officiella rankningar.)

1. NHL
2. SHL
3. KHL
4. AHL
5. NL
6. Liiga
7. Hockeyallsvenskan.
8. ECHL.
9. Extraliga (Tjeckien)
10. DEL (Tyskland)

Sv: Apropå nånting...
Costanza: 1, Grönborg i Tappara.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Littles läge är väl lite som att sent bli påtvingad att hosta en påkostad nyårsmiddag när alla butiker förutom bensinmacken har stängt. Och när han åker till macken så visar det sig att han inte är ensam om att vara ... | Läs mer