1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614979 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2634648

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20
TIK1928: nej det var det första jag reagerade på när jag såg reprisen. Lander är ju fan en halvmeter minst ifrån målgården och nån kontant ser jag inte heller. Skamligt av Kruse att filma och skamligt av domarna att ens behöva ringa på det. Men tur var väl det för de hade ju tänkt dömma bort det annars

Svarskommentarer

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20
OlliJanne: Kontakt är det. Det som händer är ju att Kruse står och tittar på vänster sida om Lander och ska sen röra sig åt höger för att göra räddningen samtidigt som Lander vill röra sig åt vänster för att inte blockera skottet i sista ögonblicket. Landers sida (typ) tar i Kruses hjälm när han ska göra rörelsen, man ser hur hans huvud skjuts åt sidan.

Precis som ni säger så är det ju solklart mål eftersom Lander är så långt från målgården och det är Kruse själv som lutar sig fram med huvudet och därför tar i Lander. Vete fan om jag skulle kalla det filmning - han gör väl vad alla målvakter gör när de känner att de fått spelarkontakt i en målsituation, slänger upp armarna och gormar på domarn.

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20
OlliJanne: Reagerade på det direkt , är ju Kruse som åker mot Lander , inte tvärtom , givet mål

Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer