+ 5
Inlägg: 2654832
Svarskommentarer
Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2024-02-17
Nu har man fått andas lite sedan gårdagen.. det som hände igår vill jag aldrig mer uppleva igen & jag hoppas spelarna känner samma sak, vilket dom till 100% gör.
Motivation slår klass, punkt slut.
Angående tacklingen på rindell så är min fråga till dom ifrån banjo-land; Sen när var det OK att tackla någon med armbågen i ansiktet? Oavsett situation? Precis alla som kan något om idrott, om som har nått innan för skallen vet att det inte fungerar så i den verkliga världen som vissa inte verkar befinna sig i... om man ska dömma efter att "" oj nää det där var nog inte meningen"" eller ""han får skylla sig själv som inte skyddade sig"... kan någon förklara för mig varför en armbågstackling i fejset ska vara OKEJ?
Eller måste jag ta fram färgkritor och rita en teckning?
JA att Rindell borde skydda sig bättre, men det spelar väl ingen jävla roll. Det är inte okej att göra fula saker på en motståndare som är beredd? Fattar helt ärligt inte under vilken sten vissa är hittad..
Motivation slår klass, punkt slut.
Angående tacklingen på rindell så är min fråga till dom ifrån banjo-land; Sen när var det OK att tackla någon med armbågen i ansiktet? Oavsett situation? Precis alla som kan något om idrott, om som har nått innan för skallen vet att det inte fungerar så i den verkliga världen som vissa inte verkar befinna sig i... om man ska dömma efter att "" oj nää det där var nog inte meningen"" eller ""han får skylla sig själv som inte skyddade sig"... kan någon förklara för mig varför en armbågstackling i fejset ska vara OKEJ?
Eller måste jag ta fram färgkritor och rita en teckning?
JA att Rindell borde skydda sig bättre, men det spelar väl ingen jävla roll. Det är inte okej att göra fula saker på en motståndare som är beredd? Fattar helt ärligt inte under vilken sten vissa är hittad..
+ 3
Janne ”Kuoken” Kuokkanen blev dagens matchhjälte i förmatchen i Malmö. Målskytt i första perioden och ende målskytt i straffavgörandet. Vårkänslor över denna dag fram till den misslyckade huvudmatchen.
Imorgon kommer det att regna hela dagen likt många andra dagar i ett Skåne präglat av skitväder så länge man kan minnas. Less på regn och blåst och på detta instabila Timrå som jag dock inte helt gett upp hoppet om för resten av säsongen. Vi kommer igen!