DenRöda: Jag tycker det känns som en spännande värvning i så fall. Svårbedömt med spelare från Collegehockeyn. Men med tanke på att det är flertalet spelare som tar steget från College till NHL så är det ju en bra plats att utvecklas på i allafall.
Broc Little och Andrew Calof är ju 2 bra exempel på spelare som tagit steget direkt till Svensk hockey.
Har Jokinen scoutat rätt, så kan det bli en bang for the buck. Misslyckas det så är det förmodat en billig värvning ändå.
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...
Broc Little och Andrew Calof är ju 2 bra exempel på spelare som tagit steget direkt till Svensk hockey.
Har Jokinen scoutat rätt, så kan det bli en bang for the buck. Misslyckas det så är det förmodat en billig värvning ändå.