Lulessss: Lundin var mer en poängproducernande tvåvägscenter i Allsvenskan. Mellan Lööke och Dahlén skall tilläggas. Så det var väl en del "gratispoäng" där med.
I SHL har han inte riktigt hittat sin roll. Han är inte tillräckligt snabb och intensiv på grillorna för att vara en grinder, men heller inte tillräckligt spetsig för att producera poäng.
Men det kanske finns mer att ta av där med lite miljöombyte. I Timrå har han kört fast i allafall.
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...
I SHL har han inte riktigt hittat sin roll. Han är inte tillräckligt snabb och intensiv på grillorna för att vara en grinder, men heller inte tillräckligt spetsig för att producera poäng.
Men det kanske finns mer att ta av där med lite miljöombyte. I Timrå har han kört fast i allafall.