+ 4
Inlägg: 2697884
Svarskommentarer
Sv: Silly Season 2024-25
Rip Kirby: Tåget är kandidat nr 1, hela sin karriär förutom när han varvade ner i Bergeforsen, respekt.
Christer Shelstet är även en.
Christer Shelstet är även en.
+ 6
En av "Näslundarna" (förutom Mats som redan hänger i taket) - "Tjotten", 18 säsonger, 156 matcher.
Tommy Andersson, 11 säsonger, 217 matcher. Fanns med från junioråldern. Vann JSM-guld med klubben 1968. Sökte sig vidare till Malmö och Mora innnan han skulle komma tillbaka och göra fem säsonger under -70-talet. Gick sedan vidare till tränarjobb i Malmö, Troja, AIK och Skellefteå. Han skulle även träna Sundsvall Hockey men det sista tränarjobbet han hade var ju med moderklubben.
Arne Lundström, 9 säsonger, 238 matcher, Örjan Lindström, 11 säsonger, 318 matcher är ytterligare två.
Peter Andersson är inte på kartan, inte Inge Hammarström heller.
Lars-Eje Lindström. Gjorde 12 säsonger och 369 matcher men har som säkert dom flesta vet även varit tränare i klubben.
Olle Åhman är en tänkbar kandidat till nästa tröja. 17 säsonger och 415 matcher skojar man inte bort. Liksom Finn Lundström. Inte från orten men var ju en gigant under -70-talet främst, i sällskap med "Bulla" inte minst. 7 säsonger och 224 matcher.