1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614740 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2761496

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-10-29
sargad: Det är ju inte helt ovanligt att lag hamnar i svackor under en säsong

Svarskommentarer

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-10-29
mikenomad: Japp. Även den här upplevelsen är nånting för Olli och laget att dra lärdom av. Nåt de behöver gå igenom. Sen känns det jävligt tungt att FBK slog oss genom att vara bättre på sånt som ska känneteckna oss. Där är jag glad att det är Olli som är coach och inte jag.
Om en timme kanske man känner spänning igen. Just nu? Nä.

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-10-29
mikenomad: Vi behöver få tillbaka spelare från skador, värva nytt eller helst både och. Vi gör en klassisk timråsäsong igen, vi ser ut som million bucks med fullt lag och sen kommer skador på en redan tunn trupp och så faller vi som en sten i tabellen.

Jag tycker det är svagt från ledarstaben att vi försätter oss i den här situationen med backskador IGEN. Vi har spelat lotto tre säsonger i rad nu med backsidan och vi sitter fortfarande fast i klorna på dom dyra forwardskontrakten. Spelet på isen får godkänt hittills tycker jag, spelet från ledningen är underkänt.

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-10-29
mikenomad: Precis. Tar ju hellre svackan nu dessutom.
Upp till laget att visa vilken karaktär man har.

Första säsongen med Lander i laget så hade vi ju under seriens gång rn förluststreak på typ 6 matcher men sen avslutade vi ju serien urstarkt. Pressade Örebro över 7 matcher.

Serien är lång men också en prövning att visa vad ledarskapet med Jokinen i spetsen går för.

Sv: Silly Season 2026-27
Dexter : m0d0fansen är precis som Sundsvall Hockeys dito. Säsongen oavsett tabellposition är en succé, bara ni kommer före Timrå.