1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615014 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2770734

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Ja det finns ett destilleri som heter så också. Om jag inte minns fel så blev deras gin internationellt prisad för ett tag sedan. Tror namnet i detta fall syftar på orten men det är också ett vanligt efternamn. Roger i Luleås organisation heter väl så?

En mer spännande tolkning hade kunnat vara att uttrycket är en gliring till någon kritiker eftersom han säger det vid vinst. Men det kanske blir långsökt.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Lukas Pilö, Emil Melander och Tim Erixon är fortsatt skadade. Däremot är Filip Hållander tillbaka efter sjukdom. Kevin Rönnelöw, som spelat med A-laget de senaste veckorna, är med J20 nu.

Vad tar ni med er från mötet med HV71?

Segern. Det är i princip det. Det enda som vi värderar från matchen i torsdags är segern.

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...