1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614699 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2772081

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2024-11-16
Rico01: Trap vet jag defenitivt. Men har bara för mig att han berörde just den speldetaljen lite. Att om ni inte har alternativ. Så dumpa pucken, typ.

Alltså inte initialt det första alternativet för forwards att huvudlöst dumpa puck. Utan att helst komma in kontrollerat.

Svarskommentarer

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2024-11-16
{469}: Jag är ju så oinsatt och korkad, men jag förstår fortfarande inte vad som är bättre med att dumpa pucken mot att vända hem och ta omtag på anfallet?
Hur många procent av gångerna vi dumpar vinner vi tillbaka pucken i anfallszonen, hade varit kul att veta.

Tycker inte heller att vår forcheck sitter alls just nu. Osynkat och ofta högst en eller två som går.

Låter lite negativ, men trots våra poäng så är jag lite besviken på spelet. Tycker mig höra det från Olli också.

Med det sagt:
-”its a learning process!” /Olli

Sv: Silly Season 2026-27
Dexter : m0d0fansen är precis som Sundsvall Hockeys dito. Säsongen oavsett tabellposition är en succé, bara ni kommer före Timrå.