1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614700 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2772424

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Jo jag har varit inne på det innan. HV saknar stabilitet och kulturbärare. Mest idel legoknektar.

Inte många i det laget som innerst inne gråter sig till sömns om HV åker ur. Nya kontrakt med nya lag kommer ändå stå och vänta kring hörnet.

Modo å andra sidan har flertal spelare som trots allt har ett Modohjärta. även om alla kanske inte har Modo som moderklubb. Där saknar man kanske lite kvalitet å andra sidan, men i ett negativt kval så är det mentala spelet nog så viktigt. Där är det fördel Modo alltså.

Summa summarum så trot jag att HV ryker i ett negativt kval, faktiskt. Det var väl en gammal tränare och "klubbikon" nu i nått annat lag i Sverige, som sågade HVs ledning rätt hårt. Toppstyrt och självgoda snubbar som tänker mer på sig själva än klubbens bästa.

Sv: Silly Season 2026-27
Dexter : m0d0fansen är precis som Sundsvall Hockeys dito. Säsongen oavsett tabellposition är en succé, bara ni kommer före Timrå.