Redax 2: Ja jävlar vad Jokinen surrar på. Kjell Åke behöver inte ens ställa en fråga, och så drar Olli igång om exakt ALLT. Han var ett par minuter från att börja recitera Tranströmer och beskriva vädret kommande 10-14 dagar.
Men skämt åsido så verkade han jäkligt glad över den vinsten, mer än tidigare. Det är säkert kopplat både till vikten av den poängen och bibehålla lite utrymme neråt, men också upprätthållandet av hans personlig kredibilitet. Han hade pratat innan om att detta var den bästa träningsveckan på säsongen, och laget då lyckas ta en vinst mot ett jäkligt bra Brynäs var viktigt för honom personligen.
Följ nu upp detta med en likadan insats mot Luleå( minus första 14 min) och 3 poäng, så kan man julpreppa med ett gott humör.
Pucken: Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer