Inlägg: 2787760
Svarskommentarer
Sv: Apropå nånting...
Perreman: Apropå Domustrappan och statistik undrar jag hur begreppet "odd man rush" används kopplat till statistiken. Om jag förstått definitionen rätt så betyder det att anfallande lag kommer in i zon i numerärt överläge, alltså 2-1/3-2 osv.
Innan jag googlade begreppet gissade jag utifrån diskussionerna att det betydde typ "misslyckade stötbrytningar".
Sedan undrar jag hur det kommer sig "statistik-Fille" som västkustbo blev Timråit?
Ställer frågorna här och inte på X,Y ellerZ för att den här gubstrutten inte hoppat på "flugan" sociala medier ;-)
Innan jag googlade begreppet gissade jag utifrån diskussionerna att det betydde typ "misslyckade stötbrytningar".
Sedan undrar jag hur det kommer sig "statistik-Fille" som västkustbo blev Timråit?
Ställer frågorna här och inte på X,Y ellerZ för att den här gubstrutten inte hoppat på "flugan" sociala medier ;-)
+ 1
Jag har t.ex. för mig att det senaste decenniet så har lag som varit bäst i statistiska mätvärden som corsi (skott för delat på skott emot) samt xG varit de som gått längst i slutspelen. Har inte siffrorna att backa upp det med nu, men är rätt säker på att Sanny och Svensson kan ha nämnt det förr (möjligtvis relaterat till Oskarshamns usla säsong ifjol).