1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614961 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2799878

Sv: Apropå nånting...
Peacedog: Aha, det skulle förklara saken. Men då har Viggo alltså redan ett rookiekontrakt och kan därför spela oavsett? Men reglerna verkar vara att det övergår till ett rookiekontrakt efter 100 spelade minuter i SHL och Rönnelöw/Lindgren är inte i närheten av det ännu, dom hade med enkelhet kunna spela den tid som Viggo spelat i Timrå. Om jag nu inte missförstår regelverket.

Samtidigt är väl minimilönen för en rookie i SHL 22.000 kr/mån så det kan inte ha suttit i pengarna heller.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
{10774}: Skulle faktiskt tippa på att vi kanske inte behövde betala en spänn för Viggo, som redan hade kontrakt med HV. I utbyte så fick de värdefull utbildning av Timrå.

Sv: Apropå nånting...
{10774}: Apropå Lindgren, så borde han vara redo för A-laget tämligen snart. Jag gillar det jag har sett av honom. Ge honom mer speltid!

Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer