1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615014 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2803922

Sv: Apropå nånting...
Labban: Antar att DIF kanske anser att Linus inte följt § 3 mom 1. i Kollektivavtalet för Hockeyallsvenskan. Eller att det står något i spelarens egna kontrakt. Eller att Wiken helt enkelt blev sur.

Mom. 1 Lojalitet, förtroende och diskretion
Förhållandet mellan arbetsgivaren och spelaren grundar sig på ömsesidig lojalitet och ömsesidigt förtroende. Spelaren ska ta tillvara och främja arbetsgivarens intresse. Full diskretion ska iakttas såväl inåt som utåt i arbetsgivarens angelägenheter.

Bonusfakta:
I samma kollektivavtal står det om rookieavtalet när spelaren spelat 100 minuter i SHL, som har diskuterats tidigare.
En spelare från juniorlag eller hockeygymnasium ska erbjudas rookieavtal när spelaren spelat 100 minuter i SHL. För målvakter gäller separat nivå (se rookiebilaga)

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...