1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614699 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2804654

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2025-01-16
sargad: för att inte nämna LHC då…

Kändes inte vi ganska maktlösa inför LHC i SCA arena senast?

Två viktiga matcher för framtiden!
Kan Timrå hålla uppe sitt spel mot dessa två och genomföra bra matcher?

Svarskommentarer

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2025-01-16
I kväll är det intressant på riktigt:
- kommer kedjorna som vi tjatat om länge nu bära frukt? På pappret ser det löjligt välkomponerat ut.
- kommer vi kunna hantera Malmö på ett bättre sätt än vi gjort hittills? Vi tog visserligen 3 pinnar i nordtyskland häromsistens, men spelmässigt gick det tungt. Deras intensiva och orädda checking har varit synnerligen svårhanterlig.
- blir det JJ i kassen, och kan han i s f göra en tredje stark match i rad?
- kommer Linus E få speltid, och hur hanterar han i s f en SHL-centerroll?

Jag är småfebrig av iver. Vilket givetvis och oundvikligen kommer leda till antiklimax och irritation om några timmar när vi "gav bort tre poäng!!!1".
Men det tar vi då.

Sv: Silly Season 2026-27
Dexter : m0d0fansen är precis som Sundsvall Hockeys dito. Säsongen oavsett tabellposition är en succé, bara ni kommer före Timrå.