+ 2
Inlägg: 2804654
Svarskommentarer
Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2025-01-16
I kväll är det intressant på riktigt:
- kommer kedjorna som vi tjatat om länge nu bära frukt? På pappret ser det löjligt välkomponerat ut.
- kommer vi kunna hantera Malmö på ett bättre sätt än vi gjort hittills? Vi tog visserligen 3 pinnar i nordtyskland häromsistens, men spelmässigt gick det tungt. Deras intensiva och orädda checking har varit synnerligen svårhanterlig.
- blir det JJ i kassen, och kan han i s f göra en tredje stark match i rad?
- kommer Linus E få speltid, och hur hanterar han i s f en SHL-centerroll?
Jag är småfebrig av iver. Vilket givetvis och oundvikligen kommer leda till antiklimax och irritation om några timmar när vi "gav bort tre poäng!!!1".
Men det tar vi då.
- kommer kedjorna som vi tjatat om länge nu bära frukt? På pappret ser det löjligt välkomponerat ut.
- kommer vi kunna hantera Malmö på ett bättre sätt än vi gjort hittills? Vi tog visserligen 3 pinnar i nordtyskland häromsistens, men spelmässigt gick det tungt. Deras intensiva och orädda checking har varit synnerligen svårhanterlig.
- blir det JJ i kassen, och kan han i s f göra en tredje stark match i rad?
- kommer Linus E få speltid, och hur hanterar han i s f en SHL-centerroll?
Jag är småfebrig av iver. Vilket givetvis och oundvikligen kommer leda till antiklimax och irritation om några timmar när vi "gav bort tre poäng!!!1".
Men det tar vi då.
+ 7
Kändes inte vi ganska maktlösa inför LHC i SCA arena senast?
Två viktiga matcher för framtiden!
Kan Timrå hålla uppe sitt spel mot dessa två och genomföra bra matcher?