1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614990 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2819639

Sv: Timrå IK - HV71 2025-02-11
sargad: Bumper-namnet kommer utav att man började ställa upp PP så här för flera år sen: s3951.pcdn.co/wp-content/uploads/2015/09/Powerplay_Setup2.jpg

Då spelade bumperspelaren i höga slottet och fick ofta ett pass av sargspelaren som han passade direkt tillbaka ("bump"-passning) som en sorts avlastning eller för att försöka lura bort en försvarare. Men nu har powerplay utvecklats så det är vanligare att spela så här: s3951.pcdn.co/wp-content/uploads/2022/10/2022_Powerplay_Setup3.jpg

Bumperspelaren spelar längre ner och har både rollen att stå framför mål för att skymma/styra/slå in returer och att stå i slottet för direktskott. Alvarez var rätt ensidig i rollen och stod bara framför mål som jag minns det medans Kapanen står mer ofta skottredo i slottet än framför mål. Kapanens spelstil är det som gör att Hållander ibland får fri gata att bryta sig in på mål i våra PP.

Sv: Silly Season 2026-27
Niklas Edin: nu när du ändå är här! Först och främst, kanonbra det alla ni gör just nu och framtidsvisionerna! Man älskar drivet som byggs på hela tiden.

Nu till den tråkiga punkten. Som blir ganska komisk med tanke på hur mycket ... | Läs mer