Karlsson74: Vill minnas att Jokinen sa inför säsongen att vi EJ skulle köra nån "dump n chase"- hockey, men here we are... dumpar mest hela tiden. Kanske är som du säger att problemet är att vi saknar den typen av backar som klarar att frakta puck och leverera öppnande passningar in i zon. All fokus ligger på "defend" och där måste vi ju ändå säger att vi lyckas helt ok med tanke på att vi för tredje året i rad släpper in lite mål men backarna offensiva brist är ju enorm när den bara går ut på att dumpa in puckarna i sarghörnet o hoppas forward ska böka lös den. Åker HV ur.... Laleggia, ja tack Åker Modo ur Bernhardt, ja tack Prio nästa säsong blir att hitta minst en back som även kan frakta puck samt leverera lite smällkarameller från blålinjen i PP.
Pucken: Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer
Kanske är som du säger att problemet är att vi saknar den typen av backar som klarar att frakta puck och leverera öppnande passningar in i zon.
All fokus ligger på "defend" och där måste vi ju ändå säger att vi lyckas helt ok med tanke på att vi för tredje året i rad släpper in lite mål men backarna offensiva brist är ju enorm när den bara går ut på att dumpa in puckarna i sarghörnet o hoppas forward ska böka lös den.
Åker HV ur.... Laleggia, ja tack
Åker Modo ur Bernhardt, ja tack
Prio nästa säsong blir att hitta minst en back som även kan frakta puck samt leverera lite smällkarameller från blålinjen i PP.